İnterseksüel ŞaLaLa

cinsiyet ve cibilliyetin kaygan zemini

biraz da heteroseksüel cis bireyler açılsa artık

Doll #7

türkiye’de şöyle röportajlar okumak, şöyle hikayeler duymak istiyorum:

“çocukken hep barbie bebeklerle oynardım. saçlarına, kıyafetlerine bayılıyordum. yemek yapmaya da daha o zaman meraklıydım, oyuncak fırınım, tencerelerim vardı. anaokulu öğretmeniyim, işimi seviyorum. 28 yaşında heteroseksüel bir erkeğim”

“çocukken oyuncak kamyon, cip, araba koleksiyonum mahalledeki arkadaşlarımı kıskandırırdı. oldum olası serüven, yolculuk beni çekmiştir. tır şoförlüğünü seçeceğim daha o zaman belliydi. işimi seviyorum. konakladığım yerlerde seksi erkekler de var, takılıyoruz arada. 33 yaşında heteroseksüel bir kadınım.”

biliyorum bu uzak bir ütopya. ama böyle heteroseksüeller olmadan lgbt’lere de gün yüzü yok bence. toplum klişeleri, tabuları, kategorileri, etiketleri topyekün üzerinden atmadan ayrımcılık da, basmakalıp cinsiyet rolleri de, lgbt’lerin bu rolleri kendi üzerlerine de alınıp gevelemeye devam etmeleri de değişmeyecek. lgbt’leri de aşan genel bir cinsel kimlik sorunu var. bunun içine kadın sorunu da dahil, erkeklerin sıkıştırıldığı, yönlendirildiği şiddet kültürü de dahil. eşcinsel ya da trans olmayanların da bunu görmesi gerek.

Bir Cevap Yazın

